Dersin Adı | Kültürlerarası Hemşirelik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler kültürün sağlık üzerine etkilerini, kültürlerarası hemşirelik modellerinin kullanımını, kültürel yeterliliğin hemşirelik eğitimi ve uygulamasına entegrasyonu ile farklı kültürlere uygun hemşirelik bakımı verebilmeyi öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sağlık, hastalık ve kültür kavramı, kültürün sağlıktaki önemi ve yeri, sağlıkta kültürel davranışlar, kültürlerarası hemşirelik ve kültürel yeterlilik kavramı, kültürel yeterliliğin geliştirilmesi, kültürlerarası hemşirelik modelleri ve kullanımı konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Sağlık ve Kültür Etkileşimi | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). Fundamentals of Nursing. London: Elsevier Mosby. ss:101-102. |
2 | Sağlığı ve Hastalığı Etkileyen Kültürel Faktörler | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:102-104 Barutçugil İ. (2011). Kültürlerarası Yönetim, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, ss: 46-54 |
3 | Din, Kültür ve Sağlık İlişkisi | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:104-105 |
4 | Transkültürel Hemşirelik | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:103. |
5 | Kültürel Değerlendirme | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:107-110 |
6 | Kültürel Değerlendirmede Bileşenlerin Seçimi | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:110-112 |
7 | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:108-110 |
8 | Kültürel Yeterlilik Kültürel Yeterliliğin Geliştirilmesi | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:105-103 |
9 | Kültürel Uygulama | Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall, A. (2013). ss:112-115 |
10 | Ara Sınav | |
11 | Türkiye’de Farklı Kültürler ve Sağlık Yaklaşımları | Barutçugil İ. (2011). ss: 75-80 |
12 | Türkiye’de Kültürel Çeşitlilik ve Sağlık Uygulamaları | Barutçugil İ. (2011). ss: 75-80 |
13 | Dünya Kültürleri ve Sağlık Uygulamaları -I | Barutçugil İ. (2011). ss: 54-74 |
14 | Dünya Kültürleri ve Sağlık Uygulamaları -II | Barutçugil İ. (2011). ss: 54-74 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | |||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| ||||||
8 |
| X | |||||
9 |
| ||||||
10 |
| X | |||||
11 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest